تاثیر پلتفرم ملی و داخلی سازی در جلوگیری از آسیب خودروسازان در تحریم ها




۳۱ام اردیبهشت ۱۳۹۷ ماشین و خودرو

تاثیر پلتفرم ملی و داخلی سازی در جلوگیری از آسیب خودروسازان در تحریم ها

به
گزارش پروفسور استون، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه
روز گذشته کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص طرح ساماندهی بازار خودرو اظهار
داشت: در جلسه کمیسیون صنایع و معادن که با حضور مدیران خودروسازی کشور برگزار شد ، مشکلات بازار
خودرو، ساماندهی بازار، احتکار خودرو، کیفیت خودروها ،
چرایی و دلایل افزایش قیمت خودرو و در مجموع مشکلاتی که مردم با آنها دست به
گریبان هستند بررسی شد.

رضا
علیزاده در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پروفسور استون با ابراز تاسف از عدم دستیابی
خودروسازان به سطح مورد نظر در دو دهه اخیر گفت: پلتفرم ملی در مبارزه با تحریم ها
می تواند بسیار تاثیر گذار باشد اما متاسفانه خودروسازان در سال های گذشته نتوانستند
انتظارات مردم را از نظر رقابتی بودن، قیمت و کیفیت برآورده کنند، از طرفی
خودروسازان به علت اینکه بازار انحصاری مطمئنی در اختیار دارند طی سالیان گذشته هیچگونه
تلاشی برای پیشرفت انجام نداده اند.

نماینده
مردم شهرستان ورزقان با اشاره به خروج آمریکا از برجام تصریح کرد: خروج آمریکا از
برجام مشارکت با شرکت های خارجی را تحت الشعاع قرار خواهد داد و مشکلاتی را پیش
خواهد آورد در نتیجه باید با توجه بیشتر به پلتفرم ملی و خودروسازی داخلی مانع از
آسیب بیشتر خودروسازان شد و در مقابل خودروسازان نیز باید با تلاش و مدیریت صحیح
در جهت افزایش کیفیت و کاهش قیمت گام بردارند چرا که مردم به اندازه کافی تاوان
ناکارآمدی خودروسازان داخلی را از نظر مالی و جانی پرداخت کرده اند و نباید بیشتر
از این به مردم آزار رساند.

نایب
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: چنانچه شرکت های معتبر
خودروسازی از مشارکت پا پس بکشند چاره ای جز تکیه بر ظرفیت های داخلی وجود ندارد و
برای ایستادگی در این شرایط بهترین راه حمایت از تولید داخل است و این امر ایجاب
می کند که از خودروسازان داخلی نیز در کنار سایر صنعت گران حمایت انجام گیرد اما
این حمایت ها نباید مانند حمایت های صورت گرفته در دهه های گذشته باشد که انگیزه
را از خودروسازان بگیرد.

علیزاده
در پایان گفت: باید واردات خودروهای با حجم موتور کمتر از ۲۵۰۰ سی سی که تولیدات
داخلی مشابه دارند ممنوع می شد نه خودروهای با حجم موتور بیشتر از ۲۵۰۰ سی سی؛ از
طرفی واردات بی رویه خودروهای چینی در مقطعی از زمان اشتباه بسیار بزرگی بود زیرا
موجب گرایش مردم به خودروهای بی کیفیت شد البته این موضوعات را با وزیر صنعت معدن
و تجارت در میان گذاشتیم اما تا کنون جوابی دریافت نکردیم.


مطالب پیشنهادی