فرمول موفقیت اینفینیتی در چین




۴ام اردیبهشت ۱۳۹۷ ماشین و خودرو

به گزارش « اخبار خودرو » ، رولند کروگر رئیس این برند در پکن اعلام کرده که اینفینیتی می‌خواهد فروش سالانه خود را در بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان، از ۴۸هزاردستگاه در سال گذشته به‌طور تقریبی به ۱۵۰هزار دستگاه برساند.

اینفینینی

اینفینینی

رشد قابل‌ملاحظه

بازار خودروهای لوکس چین که به گفته آقای کروگر در سال گذشته ۲٫۵میلیون‌دستگاه خودرو در آن به فروش رسیده، به سرعت درحال رشد است، اما درمجموع کم‌تر از ۱۰درصد کل بازار خودروی این کشور را تشکیل می‌دهد. به گفته رولند کروگر خودروهای لوکس در آمریکا ۱۲درصد و در آلمان ۳۰درصد کل بازار خودرو را تشکیل می‌دهد.

کروگر گفته است باید این بازار را با توسعه سریع و پویای خودروهایی که از انرژی‌های جدید بهره می‌برند یا به اصطلاح بازار خودروهای پاک در چین ترکیب کرد که به‌نظر می‌ر‌سد از پتانسیل بسیار زیادی برخوردار هستند.

آقای کروگر با تاکید بر برنامه اعلام‌شده نیسان درخصوص تبدیل اینفینیتی به برندی الکتریکی، همچنین افزود از سال ۲۰۲۱ هر خودرویی که اینفینیتی به بازار می‌فرستد، دارای مدلی تمام‌الکتریکی یا خودرویی به‌اصطلاح ای-هیبرید خواهد بود. به گفته او تا سال ۲۰۲۵ خودروهای الکتریکی بیش‌از نیمی از کل فروش اینفینیتی را تشکیل خواهند داد.

طبق آمارهای منتشرشده سال گذشته، کل فروش خودروهای با انژری نوین در چین، به غیر از خودروهای تجاری، بین ۴۶۰ تا ۴۷۰هزاردستگاه بوده است. کروگر در این خصوص گفت: «رشد این بخش از بازار بسیار قابل‌ملاحظه است و ما احتمال می‌دهیم در سال جاری فروش خودروهای الکتریکی به یک‌میلیون دستگاه برسد که بیشتر از دو برابر فروش سال گذشته است.»

برنامه‌ بلندمدت اینفینینی

طی پنج‌سال سال آینده اینفینیتی به تولید شش‌مدل جدید در کارخانه‌های چینی اقدام خواهد کرد. این برند از سال ۲۰۱۴ تاکنون علاوه‌بر مدل شاسی‌بلند QX50، مدل Q50-L را نیز که نسخه‌‌ای مخصوص از Q50 با فاصله بیشتر محورها از هم است، در کارخانه چین خود تولید کرده است.

در نمایشگاه پکن امسال که ظرف روزهای آتی آغاز خواهد شد، انتظار می‌رود اینفینیتی از کانسپتی با نام Q اینسپریشن رونمایی کند و کروگر گفته که این برند قصد دارد براساس این کانسپت، خودرویی ای-هیبرید را ظرف ۵سال آینده تولید و راهی بازار کند. کروگر گفته است: «ما با ترکیب تولید بومی و الکتریکی‌سازی می‌خواهیم حجم فروشمان را ظرف ۵سال آینده دست‌کم سه‌برابر کنیم.»

جذابیت لوکس‌های الکتریکی

نیسان و اینفینیتی احتیاج دارند برای برآمدن از پس قوانین سختگیرانه دولت چین درخصوص مصرف بهینه سوخت و همچنین بهره‌مندی از مزایایی که برای خودروهای الکتریکی درنظرگرفته شده است، به تولید خودروهای الکتریکی روی بیاورند. اما مهم‌تر از همه این که این مساله به برند اینفینیتی کمک می‌کند تصویر بهتری شبیه به برند تسلا از خود ارائه دهد، یعنی برندی که خودروهای لوکس را با کم‌ترین میزان آلایندگی تولید می‌کند.

بیش از دو دهه است که در چین آئودی، ب‌ام‌و و مرسدس بنز بازار خودروهای لوکس را در چنگ خود دارند. اما همین طور که ذائقه مشتریان چینی برای خودروهای سطح بالا و لوکس ارتقا پیدا می‌کند، این بازار به کارزاری برای برندهای مختلف خودروسازی بدل شده است. از کادیلاک و لکسوس گرفته تا لینکلن و تسلا همه در تلاش‌ هستند تا به سهم بیشتری از این بازار بزرگ و پرمنفعت دست پیدا کنند.

به گفته رولند کروگر ترجیحات مشتریان چینی به سرعت در حال تغییر است: «ما اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهد از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ علاقه‌مندی به خودروهای تمام‌الکتریکی میان مشتریان چینی سه‌برابر شده است.» شکی نیست که برندهای مختلف خودروسازی با درنظرگرفتن این میزان از جذابیت تلاش خواهند کرد با عرضه خودروهای لوکس و الکتریکی محصولات بیشتری را به خریداران در بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان عرضه کنند.



مطالب پیشنهادی