طراحی نقشه راه برای صادرات در صنعت خودرو




۱۰ام آذر ۱۳۹۶ ماشین و خودرو

به گزارش اخبار خودرو ، صادرات یکی از موضوعاتی است که طی دودهه اخیر در صنعت خودرو بدان توجه ویژه‌ای صورت نگرفته است. این امر از آن روی مهم است که اولا صنعت خودرو باید به‌سمت رقابت‌پذیر شدن حرکت کند و دوما کیفیت خودروهای تولیدی نیز باید به سطحی برسد که قابلیت صادر شدن را پیدا کند.

در همین زمینه حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع مجلس به بیان نقطه‌نظرات خود پرداخته است.

دست‌اندازهای جذب سرمایه‌ خارجی در صنعت خودرو

دست‌اندازهای جذب سرمایه‌ خارجی در صنعت خودرو

در زمینه صادرات، خودروسازان باید به چه اقداماتی دست بزنند؟
در صورتی که خودروسازان بتوانند پایگاه محکمی برای صادرات در کشورهای اطراف ایجاد کنند، می‌توان آینده خوبی را برای صنعت خودروی ایران متصور بود .البته دستیابی به این شرایط در حوزه صادرات، مستلزم تدوین برنامه‌ای ویژه در حوزه طراحی و تولید است.

با طرح موضوع صادرات، بی‌شک گزینه مهمی که به‌دنبال آن اهمیت می‌یابد، توجه به کیفیت در تولید است که اهرم خوبی برای توسعه صادرات خودروسازان است و چنانچه خودروسازان در موقعیت فراهم شده حرکتی جهادی در کیفیت داشته و با قوت و قدرت بیشتر نسبت‌به طراحی و تولید خودروهای جدید در داخل اقدام کنند، علاوه‌بر اینکه شاهد تولید خودروهای جدید و ارزان قیمت در ایران خواهیم بود، این مسیر شرایط عرضه محصولات به بازارهای صادراتی را سهل‌الوصول‌تر خواهد کرد.

 

همکاری خودروسازان بایکدیگر در این زمینه چگونه خواهد بود؟

امروز خودروسازان داخلی می‌توانند با توجه‌به مشترکات زیادی که در تولید و طراحی پلت فرم دارند، همکاری‌های مشترکی را به‌منظور کاهش هزینه تولید، توسعه تیراژ و دستیابی به قیمت رقابتی برای عرضه محصولاتی در بازارهای داخلی و صادراتی داشته باشند.

اگرچه در جریان همکاری مشترک شرکت‌ها، زمینه رقابت تا حدودی از بین خواهد رفت، اما به‌لحاظ افزایش توان تولید، حرکت بسیار موثری بوده و می‌تواند در بهبود جریان تولید و کاهش هزینه و کیفیت، نقش موثری داشته باشد.

البته حرکت در این مسیر مستلزم ایجاد فضای مناسب برای سرمایه‌گذاری و حضور قطعه‌سازان داخلی است تا ارتقای دانش و تکنولوژی تولید در صنعت قطعه‌سازی کشور نیز فراهم شود.



مطالب پیشنهادی