تولید پیکاپ های تویوتا به شدت به ادامه نفتا وابسته است - پروفسور استون




۲۴ام آبان ۱۳۹۶ ماشین و خودرو


تولید پیکاپ های تویوتا به شدت به ادامه نفتا وابسته است

گروه بین الملل : علیرغم تعریف و تمجید هفته پیشه پرزیدنت ترامپ از شرکت تویوتا به دلیل ادامه سرمایه گذاری این کمپانی در آمریکا، ادامه تولید سری پیکاپ های تویوتا به ادامه نفتا بستگی درد، قراردادی که رئیس جمهور ترامپ از زمان سوگند ریاست جمهوری خود با آن مخالف بوده است.

به گزارش پروفسور استون ، کارخانه ۱٫۶ میلیارد دلاری تویوتا و مرد گفته می شود سالانه ۱۵۰ هزار دستگاه ظرفیت تولید خواهد داشت و همین موضوع خطوط تولید کمپانی در مکزیک را خالی خواهد کرد تا به طور خاص روی تاکوما پیکاپ تمرکز کنند. هرچند، اگر قرارداد تجارت آراد امریکای شمالی موسوم به نفتا لغو شود، هر خودرویی که در جنوب مرزهای آمریکا تولید شوند شامل یک مالیات سنگین خواهند بود. چه چیزی دیگر اتفاق می افتد؟ تویوتا دچار بحرانی شدید خواهد شد و مالیاتی سنگین روی خودروها و تراک هایی که قصد وارد کردن به آمریکا را دارد اعمال خواهد شد.

تویوتا هم اکنون در حال گسترش خطوط تولید تاکوما در تیخوانا مکزیک می باشد. تا سال ۲۰۱۹ و با سرمایه گذاری حدودا ۱ میلیارد دلاری؛ ظرفیت تولید انواع مدل های پیکاپ کارخانه های کمپانی در مکزیک به ۲۶۰ هزار دستگاه در سال خواهد رسید. اگر نفتا لغو شود، هر یک از این ۲۶۰ هزار دستگاهی که قصد ورود به آمریکای شمالی را داشته باشد، با یک مالیات بر واردات ۲۵ درصدی مواجه خواهد شد.

دانکن وود، مدیر موسسه مکزیک در واشنگتن در مصاحبه ای با وب سایت اتونیوز گفته که این یک استراتژی پر ریسک است. وی در بخشی از این مصاحبه می گوید: “من فکر می کنم به یک احتمال بسیار زیاد گفت و گوهای نفتا شکست خواهند خورد، هم اکنون بدبینی های بسیار زیادی در این مورد در واشنگتن وجود دارد.”

جیم لنتز، مدیرعامل تویوتا آمریکای شمالی، نگرانی کم تری در این مورد دارد، به اعتقاد او این مالیات ۲۵ درصدی به قدری می تواند برای تولید خودروی آمریکای شمالی مضر باشد که آمریکا به احتمال زیاد از اجرای آن در مکزیک حمایت خواهد کرد. ولی شرکت های دیگر به این میزان مطمئن نیستند. فیات کرایسلر گفته در صورت لغو نفتا قطعا خط تولید رام را از مکزیک به میشیگان انتقال خواهد داد.

سرجیو مارکیونه، مدیرعامل فیات کرایسلر در این مورد می گوید: “اگر برنامه به طور دقیق برنامه ریزی شود، به راحتی و سریعا می توان آن را اجرایی کرد.”

در عین حال، لنتز احساس می کند که کار هیچ وقت به این جا نخواهد کشید. وی در این مورد می گوید: “خوشبختانه، ما حتی نیازی به فکر کردن در مورد همچنین شرایطی نداریم. خطر اینجاست که اگر کار بدین قدر سخت شود، تمامی خودروسازها تولید خود را از آمریکای شمالی خارج خواهند کرد، زیرا یک خودروساز ممکن است با خود  بگوید اگر قرار است مالیات ۲۵ درصدی را بدهم، بهتر است خودروهای خود را در تایلند یا کشورهای دیگر تولید کنم. من ممکن است به فکر تولید آن ها در چین نیز بیفتم.”

 

 

 


مطالب پیشنهادی